SALGSBETINGELSER

  1. Parter
  2. Bestillings- avtaleprosess
  3. Opplysninger gitt i nettbutikk
  4. Priser
  5. Betaling
  6. Frakt og levering
  7. Reklamasjon og garanti
  8. Angrerett
  9. Retur av varer
  10. Konfliktløsning
  11. Force majeure

 

  1. Parter

“Selger” er: Ecom Ventures AS. Patches.no eies av Ecom Ventures AS og er en helnorsk nettbutikk med lager i Norge, og forbrukerkjøp er regulert etter norsk lov. 

Informasjon om Ecom Ventures AS:

• Org.nr: 925 524 778

• Postadresse: Ecom Ventures AS. Gladengveien 10, 0661, Oslo

• Epost: post@patches.no

“Selger” blir i det følgende benevnt “vi”, “oss”, “vår”, eller “selger”. 

Kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt “du”, “deg”, “din”, “dine”, eller “ditt”.

 

  1. Bestillings- og avtaleprosess

Et kjøp hos oss betinger at du har en norsk leveringsadresse. Du må også ha en gyldig e-postadresse og mobilnummer. Før bindende avtale er inngått, må du aktivt akseptere vilkårene i salgsbetingelsene. Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss, hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. 

Ordrebekreftelse sendes per e-post til e-postadressen som du selv har oppgitt, og du er selv ansvarlig for at denne informasjonen er korrekt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontrollér at den stemmer overens med bestillingen du utførte. 

Fordi vi ønsker at du skal motta bestillingen din så raskt som mulig, pakker vi ordren så fort vi kan. Vi kan derfor ikke garantere å foreta endringer på en bestilling eller legge til nye varer etter at ordren er bekreftet. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett (se salgsbetingelser pkt. 8) 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren din, eller deler av den, ved avvik på vårt lager (du vil i en slik situasjon motta en melding om dette), samt ved mistanke om at ordren er foretatt i bedrageriøyemed, ulovlig aktivitet, eller i uoverensstemmelse med disse betingelser.

 

  1. Opplysninger gitt i nettbutikk

Vi tar forbehold om at skrive-/ bilde- /trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere ordren i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Produktbilder på nettsiden er kun til illustrasjonsformål og kan avvike fra det faktiske produktet på grunn av begrensninger i nettlesere, kamerainnstillinger og skjerminnstillinger med mer. Produktene kan også variere noe i størrelse enn det som er anvist i produktbildene. 


  1. Priser

Alle priser er alltid oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift hvis ikke annet er bemerket. Alle kostnader knyttet til kjøpet og eventuelle gebyr for frakt vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og lagerbeholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv og/eller kassen.

Prisene er i stadig forandring og vi tar forbehold om prisendringer frem til gjennomføringen av hvert enkelt kjøp, som følge av endrede priser fra våre leverandører eller valutaendringer.


  1. Betaling

 Er du under 18 år, kan du kun handle på nettsiden dersom du har eget bankkort (debetkort) som kan brukes til det. Du kan også få en foresatt til å gjøre handelen for deg. Ved bruk av Vipps som betaling krever det at du er over 15 år. Vi belaster deg kun i det din foresendelse blir foretatt.

På Patches.no har du følgende betalingsalternativer:

Paypal: Betal på nettet med PayPal - du skriver inn e-postadressen og passordet ditt, og må ikke oppgi kortopplysningene dine hver gang du handler.

Vipps og Bankkort: Ved bruk av kort eller Vipps vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved fullføring av checkout. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt. 

Apple Pay: Betal på nettet med Apple Pay - det er enkelt å bruke Apple Pay, og det fungerer med enhetene du bruker hver eneste dag.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 249 + frakt tur/retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg.

  1. Frakt og levering

Dersom din ordre har en verdi på over 250 kroner får du gratis frakt. For alle andre ordre, med mindre annet er bemerket, tilkommer frakt på 39 kroner. 

Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Vår normale leveringstid er 1-5 virkedager. Vi tar forbehold om noe lenger behandlingstid i perioder med ekstra stor pågang, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens ordre. Alle ordre sendes med Posten/Bring og leveringstid fra ordren er pakket er som regel 1-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Posten/Bring har stor trafikk. Oppgitte leveringstider er ikke forpliktende på noen måte. 

Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Alle pakker går vanligvis direkte til postkassen. For større varer, kan pakken bli sendt til nærmeste postkontor og Posten/Bring sender ut, til deg, hentemelding når pakken ankommer ditt hentested. 

Vi leverer kun til fastlands-Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi er utsolgt for en eller flere varer. Ved slike situasjoner kontakter vi deg per e-post og gir beskjed om varen det gjelder, og vil refundere deg beløpet for produktet som er utsolgt. Dersom vi er utsolgt for hele bestillingen, kansellerer vi ordren og refunderer beløpet, og gir deg beskjed per e-post om dette.


Uhentede forsendelser

Posten/Bring sender ut hentemelding når pakken ankommer ditt hentested. Dersom du velger å ikke hente ut pakken din hos Posten/Bring innen fristen på 14 dager fra mottak, eller du nekter å motta den, går pakken automatisk i retur til Patches.no. I slike situasjoner belaster vi deg et administrasjonsgebyr på minimum 249 kroner + frakt tur/retur per kolli for å dekke kostnader vi har i forbindelse med frakt og håndtering. Dersom du velger å ikke hente ut pakken din eller nekte å motta den, er ikke dette ensbetydende med å benytte seg av angreretten

 

  1. Reklamasjon og Garanti

Reklamasjon

Etter at du har mottatt varene du bestilte, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Eventuelle mangler ved en leveranse må rapporteres til Patches.no innen rimelig tid etter at feilen burde vært oppdaget. Ta da kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet. Oppgi alltid ditt ordrenummer i kontakt med oss. 

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene må overbringes oss skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Ecom Ventures AS.

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis den normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet.

Ved garantireklamasjon tar du kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet, og i de fleste tilfeller ber vi om å få tilsendt en kort film eller bilder som kan dokumentere feilen. De fleste reklamasjonssaker ferdigbehandles per e-post, men i enkelte tilfeller ber vi om å få den defekte varen i retur, men dette avklares da på forhånd. 

Dersom du søker generell informasjon eller nøytrale råd vil vi anbefale ditt lokale Forbrukerråd.

Du finner mer informasjon om lovverket her:

-Forbrukerkjøpsloven

-Angrerettloven

-Forbrukerrådet

-Markedsføringsloven

-Personopplysningsloven

-E-handelsloven

 

  1. Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som privatperson gjør i nettbutikken Patches.no. Angrerettskjema ligger ved som PDF i ordrebekreftelsen du får tilsendt på e-post ved bestilling. 

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp, og gjelder for varer og enkelte tjenester. Fra du mottar varen(e) må du senest innen 14 dager gi oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten (jf. Angrerettloven § 21). Dette gjør du primært ved å sende oss en e-post til post@patches.no med referanse til ordrenummer. Du trenger ikke å oppgi hvorfor du ønsker å benytte angreretten. 

Etter å ha gitt beskjed har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur til: 

Ecom Ventures

Gladengveien 10

0661 Oslo

Ved retur er det viktig at du legger ved angrerettskjema. Det har du fått som en link i ordrebekreftelsen, men du kan også laste det ned her: 

Angrerettskjema

Returkostnadene dekkes av deg som kunde (jr. Angrerettloven § 8). Vi gjør oppmerksom på at å ikke hente pakken din eller å nekte å motta pakken ikke er ensbetydende med å benytte angreretten.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være returnert oss i samme mengde og stand som du mottok den og i eventuell original emballasje, sammen med angrerettskjema. 

Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jr. Angrerettloven § 5, punkt a).

 

  1. Retur av varer

Dersom du ønsker å heve kjøpet på en eller flere varer har du 14 dagers angrerett fra du mottar pakken. Når vi mottar og behandler returen, tilbakebetaler vi deg til opprinnelig betalingsmåte. Husk å ta kontakt med vårt kundeservice for å avtale retur, før du sender varene tilbake til oss. 

Vår adresse er:

Ecom Ventures AS

Gladengveien 10

0661 Oslo

Ved retur er det viktig at du legger ved angrerettskjema. Angrerettskjemaet ligger ved som PDF i ordrebekreftelsen du får tilsendt på e-post ved bestilling. Men kan også lastes ned her:

Angrerettskjema

For at tilbakebetaling skal finne sted må varen være uskadd, ubrukt og i sin opprinnelige stand i originalemballasjen.

Returporto dekkes av deg som kunde. Vi ber deg benytte Posten/Bring til forsendelse.

OBS! Dersom du har mottatt en skadet vare, skal du ikke sende den i retur. Kontakt oss gjennom kontaktskjemaet for å gjøre en reklamasjon i stedet. 

VIKTIG: Vi er avhengige av at returer er sendt til rett adresse. Vi kan ikke garantere kreditering av kjøpesummen hvis dette ikke er gjort.

VIKTIG: Du må alltid først gi beskjed til oss om at du ønsker å benytte deg av angreretten, før du returnerer varen. 

 

  1. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

 

  1. Force majeure

Med Force Majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll, som for eksempel naturkatastrofer, flom, streik osv. Patches.no/Ecom Ventures AS kan ikke ta ansvar for konsekvenser forårsaket av elementer utenfor selskapets kontroll.